Статьи » Гайды и статьи » Каталог статей, Гайды и статьи, Другие игры

Project Zomboid – В дороге (On the Road) IWBUMS 41.45 released


Автор: ??? 
  22-10-2020, 21:35 · 410 · 0
  Обновлено: 23-10-2020, 10:25
  Опубликовал: 2024end

  1. Описание
Давайте начнем с волны общего направления обновления общедоступной тестовой версии IWBUMS 41.45, которое было выпущено сегодня и теперь доступно на обычном бета-канале Steam.

Список изменений будет ниже. Основные моменты работы:
  • Потрясающие новые эффекты тумана и тумана в Turbo.
  • Имена новых персонажей взяты из переписи населения США 1994 года.
  • Новые сумки: холодильник, ранец, портфель, кейсы для оружия.
  • Более быстрое толкание / топание после атак.
  • Улучшения фитнес-системы (теперь можно найти на панели здоровья)
  • Отполировать до: крадения, туалетной бумаги, спальных систем и сидячих животных.
  • Куча других вещей.

Ударная группа MP

На этой неделе Андрей сосредоточился на синхронизации анимации и состояний игроков для PvP. Любой, кто пробовал PVP в сборке 40, вероятно, знает, насколько неразвита и неразвита система PVP с точки зрения реакции персонажей на атаки.

Сейчас все выглядит намного круче, как вы можете видеть ниже. В настоящее время мы используем реакцию зомби на попадание пули, хотя и с поправкой на человека. Выглядит неплохо, но имейте в виду, что в сборках 41+ мы приложим дополнительные усилия для создания анимации "выстрел", ориентированной на человека.

(Также не обращайте внимания на то, как персонаж делает толчок после удара - это еще одна приманка от зедов)



Юрий тем временем исправлял ошибки в кодовой базе многопользовательской игры: оптимизировал частоту пакетов игроков для дальнейшего снижения сетевого трафика, исправлял некоторые ошибки, возникающие при слиянии в фитнес-коде, некоторые исправления в системе повреждений PVP и многое другое.

Самое захватывающее, на этой неделе он также произнес слова: «Мы приближаемся к внутреннему тестированию синхронизации зомби и персонажей игроков».

Это большая веха для нас, первое внутреннее испытание мультиплеера в более широкой команде - очень захватывающая перспектива, НО!

Это не означает, что публичный релиз пока неизбежен. Составные части машины уже почти собраны, но нам еще предстоит увидеть или почувствовать, как все работает. Мы не видели ошибок, мы не видели проблем, у нас не было сбоев и т. Д. И т. Д.

Надеюсь, это должно дать вам то, что быстро приближается один из основных шагов к более широкому публичному выпуску.

Скорее всего, будет много чего сделать и исправить после внутреннего тестирования систем MP, в целом многопользовательский опыт, вероятно, все еще будет нарушен и неполным во время этих тестов, но после такого долгого пути и такой горы, чтобы подняться с точки зрения полностью переделать многопользовательские системы, и это здорово.

Видео из него были очень захватывающими, и мы с нетерпением ждем всего, что будет дальше.

(Также: стрелять друг в друга, совершать набеги на базы друг друга и оставлять наших друзей в качестве еды для зомби.)

Список изменений:
NEW
- Allow crowbars to be used to remove wood barricades, and use animations for it
- Added context-menu commands for adding all fuel items, and all fuel items of a certain type, to barbecues, campfires and fireplaces.
- The warm-hands-by-a-fire now works with fireplaces.
- Added 'world' attachments to shotgun models.
- Added a shit ton of new male names, female names and surnames taken from 1994 US census so every other character isn't called Marina Hodgetts. (Thanks to Jam for putting these together.)
- The inspect-clothing command will transfer items to the player's inventory if needed.
- Inflating vehicle tires will stop at the maximum pressure instead of always adding 5. It was annoying having to cancel the action at the right time.
- Play the "craft" animation when adding patches to and removing patches from clothing.
- Updated translations.
- Display "Sleep on Ground" instead of "Sleep" in the context menu when no bed is selected.
- The "Sleep" tooltip displays the quality of the bed which can be Bad, Average or Good.
- Added cooler (can be worn in hands).
- Added satchel (3 variations, can be worn on back or in hands).
- Added briefcase spawns
- Added pistol case.
- Updated some textures for bags.
- Allow the player to shove (and stomp) sooner after attacking with a weapon.
- The crafting ui displays the the player's skill level for recipes with required skills (such as Make Trap Box).
 Required skills are displayed in red text if the player's level is below the required level.
- Added methods Recipe.getRequiredSkillCount() and Recipe.getRequiredSkill().
 Recipe.getRequiredSkill(int index) returns a RequiredSkill object with methods getPerk() and getLevel().

IMPROVED FOG SYSTEM
- brand new awesome fog now added
- added display option for new fog, can toggle between high quality, medium quality and legacy (build 40)
- changed fog generation, now variable duration based on day mean temperature.
- added chance of grey tinted fog effect to storms.
- added guaranteed strong tinted fog effect to tropical storm, now very distinctive.
- modified blizzard effects to work well with new fog.
- added new fog control panel to debug menu.

FITNESS
- Xp gain from exercises can now be different.
- Regularity will not drop until 24h after doing an exercise.
- Fixed some fitness animation weirdness.
- Remove the fitness UI when entering a car.
- Fixed NullPointerException in Fitness.decreaseRegularity().
- Fixed exception in Fitness.load().
- Moved fitness to health panel (new button) instead of right click menu.

BALANCE
- Allow washing dirty bandages from clean-water sources such as sinks.
- Dismantle Flashlight recipe is allowed if there is a battery in the flashlight.
- Renamed two Jackets to Leather Jacket. They were already leather.
- Increased antique stove weight from 20.0 to 40.0.
- Decreased gardening spray capacity
- Reduced size of zombies target outline by 20%.
- Reloading a gun will look for magazine in bags and not just main inventory.
- Toilet paper can now be used the same way as tissue (equip in main or secondary hands to reduce cough noise).
- Toilet paper can now be used to start and fuel a fire/BBQ.
- Slight bump in sneak skill (when in plain sight, will reduce the zed vision/footstep volume)
- MSR700/MSR788 now doesn't require magazines.

OPTIMIZATION
- Optimized ScriptModule.getRecipe().
- Declared SpriteRenderer.instance and SpriteRenderer.ringBuffer 'final'.
- Avoid some string-related gc with cutaways (parsing sprite names).
- Big optimization to cutaway rendering - moved testing of TallHoppableW, WallWTrans, TallHoppableN and WallNTrans to IsoFlagTypes since they were doing lots of string comparisons and slowing rendering down

MODEL AND ANIM CHANGES
-adjusted geometry so the gas mask works better with hats.
-added another body location to BodyLocations.lua (MaskFull)
-made welding mask part of the MaskFull body location
- Changed the cough/sneeze/fidget animations (the 'ext' state) to play as a sub-state of the 'idle' state.
-re-exported TShirt_white to not have buttoned front

FIXES
- Fixed the wrong animation playing when putting on baseball caps.
- Fixed NullPointerException in IsoGridSquare.getPuddlesDir(). This happened with a fireplace.
- Fixed some missing translation files
- Fixed not being able to equip and unequip items while aiming.
- Fixed zombie fence-flop crawling attacks hitting the player through closed doors.
- Fixed recipes without required skills not working.
- Fixed items not being taken from bags when equipping a light source.
- Fixed equipping an item in one hand when it looked like it should be equipped two-handed when dragging an item onto the primary/secondary icons.
- Fixed being able to climb through closed windows sometimes.
- Fixed not being able to reload an empty magazine while aiming.
- Fixed gunshot sounds and muzzleflash effects while sitting on the ground.
- Fixed exception when lighting a barbecue or fireplace with gas.
- Fixed timed actions not working while the warm-hands-by-a-fire animation is playing.
- Fixed warm-hands-by-a-fire animation possibly continuing long after the fire goes out.
- Fixed being able to fish at long distance with spears. (also one of the problem was if you only had a spear and open the UI, it was considered as a fishing rod!)
- Fixed transition animation from standing to sitting on ground not playing.
- Fixed available hotbar slots not updating when using a controller.
- Fixed timed actions not starting while aiming in a vehicle.
- Fixed the player getting stuck exiting a vehicle if it was done while aiming.
- Fixed toggle aim on/off not working in vehicles.
- Fixed the aim-assist cursor not disappearig after the player dies.
- Fixed long lines of text extending outside the crafting and switch-vehicle-seat windows.
- Fixed the automatic moving of items on vehicle seats not moving an item if it used all the remaining space on a seat.
- Fixed regularity map being re-initlized if fitness instructor/fireman.
- Fixed regularity progress bar showing incorrect values (it could never be at 100%!)
- Fixed the info popup in the profession/traits ui not being hidden when going to the previous or next screen.
- Fixed containers with capacity 3 or less not getting extra capacity from the Organized trait. This affected Fanny Packs.
- Fixed corpse inventory capacity being affected by the Organized and Disorganized traits. Player inventory capacity has never been affected by these traits (only bags).
- Fixed issues with the "Campfire Info" command after right-clicking on a campfire that is behind a wall.
- Fixed being able to drive a vehicle forward in reverse gear.
- Fixed being unable to look around by holding the right mouse button while in a vehicle with the window closed. This worked when holding the Aim key, but not when holding the right mouse button. 
- Fixed "All All" not adding all charcoal to barbecues, campfires and fireplaces. It will add one unit of charcoal (30 minutes) at a time until all is used.
- Fixed zombies moving through walls after climbing over a fence sometimes. This was easy to reproduce north of the West Point police station when fast-forwarding.
- Fixed cough/sneeze/fidget animations playing more frequently at higher framerates.
- Fixed context-menu cooking translations for latest version of Translatoid
- Fixed clothing mod data being lost when reversing caps, putting hoods up/down, etc.
- Fixed not facing doors when locking and unlocking them via the context menu.
- Fixed not gaining only strength and not fitness exp when doing some fitness exercices.
- Fixed being able to open multiple fitness UI.
- Fixed double door and stick traps returning more than they took to craft.
- Fixed sleep traits not affecting how much a char sleeps
- Fixed not being able to disassemble large metal shelves
- Fixed not being able to remove tiredness with restless sleeper
- Fixed front strength not showing properly in debug climate plotter
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

Категории

Мини-чат

Лента комментариев

Это только для ПК версии, к сожалению
Сегодня, 14:02
https://drive.google.com/file/d/1IRme26MKNe-YiuVyEs1zSZpzb0TXBHjl/view скачиваете от сюда
Сегодня, 13:50
Вообще, последние моды вроде как совместимы с 1.67, насчет нисы только не уверен, но легко заменить версию
Сегодня, 13:47
Mary
Подскажите, а в обновленной версии сборка будет работать на 1.67?
Сегодня, 13:07
lukyanenk
а если вк неработает 
Сегодня, 12:36
Нiт
Как установить мод на андроид? 
Сегодня, 12:31
Игаааааарь
Как установить русификатор? Кинул в папку модс,но все на английском
Сегодня, 09:57
zigzak
всем привет, не подскажите почему моды не работают на 64бит? только на 32
в че может быть проблема?
Сегодня, 09:19
Ангел
Здравствуйте, у меня проблема. Когда я скачала этот мод у меня не получаестся зделать девушку с мужским оргоном и он оплодотворяет а не беременет. А этот мад делает так что сима считаю ща девушку которое беременет. И есть месячные. Что мне зделать чтобы мад понел что он оплодотвлят других?
Сегодня, 08:58
Ольга
Для 64 бит, тк система 64 битная. Устанавливала и х64 и х86 за разные года и нечего не помогает
Сегодня, 07:47
Anon
В архиве нет модели!
Сегодня, 05:48
Да, совместим
Вчера, 22:54
FaNTaZeR
А с Old War Armory  пойдет?
Вчера, 22:41
Anastassi
Удалите из вашей сборки мода Basemental Drugs файл под названием "Trippy Batuu", он был в папке "Optional packages"
Вчера, 21:09
Обновил материал, теперь подойдет
Вчера, 20:35
Проблема кажется точно в Visual C++, вы какой пробовали ставить, для 32 или 64 бит ?
Вчера, 20:32
Спасибо, обновил материал
Вчера, 20:27
vall
удали папку с русским зыком будет на английском но все запуститься
Вчера, 19:29
Имя
у меня одной в папке нет первых трех фалов, а только папка модс

Вчера, 18:41
При попытке загрузить файл, пишет " Этот элемент удалён" 
Вчера, 17:06

Друзья сайта

В тылу врага - моды, аддоны и другое! Mods-game.ru - Мир игровых модов
Модляндия - страна модификаций
Моды на Скайрим Hero instinct - 2D Game