Этот сайт использует файлы cookies и сервисы сбора технических данных посетителей (данные об IP-адресе, местоположении и др.) для обеспечения работоспособности и улучшения качества обслуживания. Продолжая использовать наш сайт, вы автоматически соглашаетесь с использованием данных технологий.
Описание: Это скорее API, а не сам мод. Он предназначен для использования другими разработчиками Sims 4 в качестве основы для своих кодовых баз. Если у вас уже установлен мод, который требует использования этой библиотеки, то вы можете установить ее. В противном случае, установка не является обязательной.
Русский перевод от Origamika : Download (suitable for all versions - updated 10/28/2020) Chinese translation by Zoophx: Download (1.73)
- Vanilla Tuning identifiers for: - Buffs - Interactions - Relationship Bits - Relationship Tracks - Short-Term Relationship Bits - Motives - Many Others! - Logging - Log messages to a file - Log custom exceptions - Log the current stack trace, find out who or what is calling your functions! - Useful when debugging code! - Enable / Disable logs via a command in-game. `s4clib.enable_log < log_name >` - Exception Handling - Log to a file exceptions that are thrown - Catch exceptions within your functions via a decorator - Custom Dialogs - Ok / Cancel Dialog - Choose Object Dialog
- Choose Sim Dialog - Custom Icons: - Right Arrow - Navigate Into Arrow - Question Mark - Six Sided Dice - Checked Box - Unchecked Box - Notifications - Sim Icons - Warnings - Errors - Info - Story Dialogs (Add custom buttons, add sim icons) - Sim Picker - Prompt the player to choose a sim or a number of sims from a dialog. - Custom Notifications - Basic Notification - Display a notification with a title and description of varying urgency. - Interactions - Registration - Register Interactions to: - Terrain - Ocean - Objects (Sims, Furniture, etc.) - Custom Interactions - Create interactions the run Python code in their backends - Interaction Types: - CommonInteraction - Inherit from this to hook into an interaction and add python functionality to its functions - Immediate Super Interaction - An interaction that doesn't require a target to perform. It is started immediately and without an animation. - Super Interaction - Like the Immediate Super interaction but these require a target to perform. (sim_chat is one example of a Super Interaction) - Mixer Interaction - Use this for custom Mixer interactions. - Social Mixer Interaction - Use this for custom Social Mixer interactions. - Terrain Interaction - Use for interactions that appear when clicking on the ground. - Perform logical checks to determine whether or not to show an interaction - Or display an interaction as disabled, with a displayed tooltip that shows when the player hovers the interaction. - Run Python code when an interaction is started, cancelled, or has finished. - Custom Interaction Tooltips - Display tooltips on interactions that display on hover. - Locate CommonInteraction for an example of how to utilize custom tooltips in your own interactions. - Event Handling - Create, Dispatch, and Handle Dynamic Events - Handle events without needing a reference to the code that sends the event. - Decouple that code! - Interval Events - Run functions on millisecond intervals. - Run functions once, after an amount of time has passed. - Interaction events (Queued, Started, Ended, Interaction Outcomes) - Sim - Spawn - Occurs when a Sim spawns or is born into the world. - Initialization - Occurs when a Sim is initialized (before being spawned). - Occult Swapping - Occurs when a Sim changes to a different Occult (i.e. Human to Mermaid or Human to Vampire or vice verse) - Zone Events - Zone Update - Occurs every time the zone updates. (Basically every time the game ticks) - Zone Teardown - Occurs every time the zone is torn down. Occurs before a loading screen, but only after a Zone had been previously loaded. (See Zone Early/Late Load) - Zone Save - Occurs every time a zone is saved. This occurs before the game saves for the player. Be careful with this one! - Zone Early Load - Occurs when a zone is loaded, but before the players household has loaded. - Zone Late Load - Occurs when a zone is loaded, but after the players household has loaded. - Utilities - Sim utilities - Get the Active Sim - Get Sim Info, Sim Instance, and Sim Ids - Get All Sims nearby and filter which types of sims to get (Age, Species, Occult, Traits, Buffs, etc.) - Occults - Check Occult Types of sims. - Ages - Get/Set/Check Ages of sims. - Genders - Get/Set/Check Genders of sims. - Species - Get/Set/Check Species of sims. - Buffs - Add/Remove/Check Buffs of sims. - Traits - Add/Remove/Check Traits of sims. - Sim State - Check various states of sims. (Wearing towel, Dying, etc.)
- Sim Spawn/Despawn - Spawn, Despawn, and Delete Sims. - CAS - Outfit - Set/Get/Update/Check the current outfit of sims. - CAS Utils - Attach/Detach/Check cas parts of a sims outfit. You can put any cas part in any BodyType via these. - Components - Get various components of objects (Statistics, Traits, Buffs, etc.) - Resources - Load Resources or Tuning files by their identifiers. (Buffs, Traits, Statistics, Snippets, etc.) - Icons - Load Icons provided by S4CL or your own Icons. - Types - Determine the type of objects without needing to use isinstance or having a reference to the type itself in your own code. - Time - Manage time. Pause the game, get/change the current game speed, get/set the time of day, etc. - Collections - Determine if an object is a collection, combine collections, flatten collections, etc. - Injection - Inject custom functionality into functions - IO (Input/Output) - Write string data to a file or load string data from a file. - Stack Trace - Retrieve the complete and full stack trace. - Localization utilities - Retrieve LocalizedStrings from StringTables of .package files. - Format tokens into LocalizedStrings - Display text in specific colors (Colors can be added by request) - Blue - Green - Red - Create Localized Tooltips - Use to display tooltips on interactions (while also displaying the interaction) - These can be useful to give more information to the player about why something cannot be performed, instead of simply hiding that something. - Weather - Statistics - Motives
- Many more! - Testing Framework - Write tests to test your python code and run the tests via a command within the game. - The results will be logged to the 'Documents/The Sims 4/mod_logs' folder - A single function can handle multiple tests utilizing the same code with different arguments. - Run tests via the command: `s4clib.run_tests <class_names_separated_by_a_space>` - Class Names are the names of the classes decorated with 'test_class' - If no class names are provided, all of the tests will run.
Installation: - Download the latest zip archive above. - Unpack the archive using your favorite archiving tool. - Drag the files and folders to your The Sims 4/Mods directory. So `mod_data` will be at `The Sims 4/Mods/mod_data` and the other files will be at `The Sims 4/Mods`. Overwrite All if asked! - Keep in mind that the ts4script file must be either a top level (directly in the Mods / < ts4script file > folder) or one deep folder (Mods / Blah / < ts4script file>). Even deeper, and nothing will come of it.
Не рабочая ссылка? Или знаете о выходе новой версии? Сообщите нам в комментариях ниже. Спасибо! Если вы хотите стать автором публикации или опубликовать свой перевод, пожалуйста, воспользуйтесь формой обратной связи.
Это баг EA, они вообще 01.07.2025 поломали всё связанное с беременностью и родами, никакие моды тут ни при чём. Но исправили последним обновлением игры 1.116.232 от 16.07.2025. Обновитесь, и всё будет работать!
Всем привет. Я понимаю, там чуть выше в кратком руководстве всё написано, но я хочу убедиться правильно ли я поняла : У меня стоит базовый симс из EAapp, дальше все дополнения скачаны были через апдейтер. Сейчас апдейтера уже нет и вот выходит новый доп. Мне нужно его скачать и закинуть в папку с остальными дополнениями ? Никаких действий больше совершать не нужно ?
Я уже тут всех достала, но спрошу на будущее: когда выйдет новое DLC и я захочу его установить, мне нужно будет просто его скачать и перекинуть файлы в папку игры к другим DLC? Или мне нужно будет это всё сделать, а потом ещё и активировать через DLC Unlocker? Короче, нужен DLC Unlocker или нет? 😁
Добрый день. Скачала длс, патчер, кряк. Жалуется, что не хватает файла в длсшке, хотя размер тот же, что и у архива по ссылке из комментариев. В ахриве действительно файла с таким названием нет. У кого-то была похожая проблема? Я что ли файлы неправильно закинула. Фигня какая-то, даже скрин не загружается (( Файл Delta/EP19/ClientDeltaBuild0.package
Ребят,подскажите,пожалуйста почему после последнего обновления игры и мода пропал тест на беременность(именно от мода) и тест на овуляцию? Уже всю папку перевернула,но так ничего и не нашла,что может на это влиять.
Скачала Патчер, разархивировала его. В его папку добавила кряк и патч новый (сейчас версия игры от 10.07.2025). При запуске пишет, что кряк не найден, хотя все файлы его находятся в папке Патчера. Что делать?
Кстати ещё вопросик, у меня не прогружается карта длс с феями, может сталкивался кто и как-то решили, тип я когда в тот город зайти пытаюсь, там тупо белый фон и выйти с карты возможно только выключением мира или выходом их "Переместиться" или как-то так, кароч и феи есть и болезни и весь контент, только сам город не работает.
Извиняюсь за тупой вопрос, но если у меня полностью пиратка, то моя игра считается крякнутой? Мне необходимо качать кряк? Нужно ли мне производить манипуляции с папкой Game? И нужно ли его скачивать каждый раз кряк перед обновлением?
И вообще, как я поняла, самый лучший способ теперь — это перейти на лицензию с DLC-анлокером?
Прошу прощения за такой тупой вопрос, но как устанавливать этот патч? Да, я понимаю,что тут где-то должно быть это написано, но нет, я не поняла) Если через офлайн патчер, то куда он и патч должны быть разархивированы, чтобы это сработало?
Проверьте стоит ли у вас Lot 51 Core Library, который необходим для работы мода. Потому что у меня всё равботает, ешё бы мод, который отключает пожары и вообще было бы супер.
Может кому полезно будет. Мод конфликтует с настройками командного центра "падение потребностей", обычно у меня стояло в настройках мссс 85, с этим модом потребности оч быстро падают, за одно свидание сим захотел по нужде раза 4. для достоверности отключила падение потребностей в мсс с этим модом, они падали всё равно. мод убрала, все заработало) может кто знает в самом моде можно сделать, чтобы потребности не падали так быстро? задумка у мода уж оч мне нравится
Доброго времени суток, такой вопросик, не работало длс Волшебство природы, как посоветовали здесь, воспользовалась фиксом, после этого слетело половина длс, а их закачка по отдельности занимает чуть ли не по часу, может есть какой-то другой вариант скачать нужные длс, или есть теперь смысл только в пиратку уходить?
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.